تاریخ ناگفته و پنهان ایران

دو موضوع در تاریخ ایران تحریف یا مخفی شده است .یک: حضور تمدن ساز پیامبران در ایران. دو :جنایات یهود در ایران

تاریخ ناگفته و پنهان ایران

دو موضوع در تاریخ ایران تحریف یا مخفی شده است .یک: حضور تمدن ساز پیامبران در ایران. دو :جنایات یهود در ایران

هلاکت نسل ایران با کنترل جمعیت

در گفت و گوی شفاف با نمایندگان بررسی شد

کاهش جمعیت کشور را گرفتار مصیبت می کند

اکنون کشورهای صنعتی تاکید زیادی بر کنترل جمعیت دارند و نیروی های متخصص و توانمند خود را از طریق جذب مهاجرت تامین می کنند اما ایران به دلیل داشتن جاذبه های کمتر، در جذب مهاجر موفق نبوده است، از سوی دیگر به دلیل سیاست های غلط دولت نهم و دهم شاهد فرار مغزها و مهاجرت بسیاری از جوانان ایرانی به کشورهای صنعتی بودیم.

شفاف: طی دهه های گذشته سیاست‌های کنترل جمعیت در کشورهای توسعه یافته از جمله ایران در دستور کار دولتمردان بود که همین امر سبب شده تا طی چند سال آینده با مشکل پیری جمعیت روبرو باشیم. پیری جمعیتی که از لحاظ اجتماعی و اقتصادی پیامدهای زیادی را برای نظام به همراه دارد. البته اگر تناسبی بین رشد جمعیت و رشد اقتصادی وجود نداشته باشد افزایش جمعیت نیز مشکلات خاص خود از جمله فقر و عدم تحقق عدالت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، بنابراین یکی از الزامات رشد جمعیتی تناسب آن با رشد اقتصادی است. سالیان سال است که سیاست های کنترل جمعیت در کشورهای صنعتی و در حال توسعه اجرایی شده است اما با این وجود جمعیت کلی جهان رو به افزایش است و از سوی دیگر تناسبی بین منابع غذایی و رشد جمعیت وجود ندارد.

 اکنون برای کشورهای توسعه یافته مانند ایران زنگ خطر پیری جمعیت به صدا در آمده است. امروزه نظر کارشناسان بر این است که جمعیت ایران تا سال 1420 به پیری می رسد، با توجه به اینکه رشد جمعیت مایه حیات و توسعه یک کشور است. با توجه به اینکه طبق گفته کارشناسان میانگین سن ازدواج در مردان 27 و در بانوان 23 سال است همین امر سبب کاهش نرخ رشد جمعیت در ایران شده است، به طور کلی کاهش جمعیت یا پیری جمعیت ضربات بسیار سنگینی را به نظام وارد می­کند.البته جمعیت مسلمانان جهان نسبت به کشورهای غربی و اروپایی در حال افزایش است که این امر در بسیاری از مناسبات سیاسى، اجتماعى و اقتصادى جهان تاثیرگذار خواهد بود.

 عوامل زیادی بر افزایش جمعیت تاثیر دارد نخستین عامل که ارتباط مستقیم با افزایش جمعیت دارد باروری و موالید است اما مهم ترین عامل شرایط محیطی و اقتصادی جامعه است، شرایط اقتصادی بطور مستقیم و غیرمستقیم عاملی در جهت افزایش یا محدودیت موالید است. در کنار این امر شرایط اجتماعی، فرهنگی، اعتقادات و مسائل مذهبی در جامعه است که بر افزایش جمعیت موثر است.

 تحقیقات نشان داده است که سطح سواد با کاهش جمعیت ارتباط عکس داشته است و تمایل افراد با سواد به بچه داری کم است. پیری جمعیت تبعات و پیامدهای زیادی از جمله کاهش نشاط اجتماعی، اقتصادی، کاهش اقتدار سیاسی، تغییر در ترکیب های دینی به همراه دارد و به دنبال آن افزایش هزینه‌های سیستم‌های بهداشت و درمان و همچنین سیستم‌های پرداخت حقوق بازنشستگی و تامین رفاه سالخوردگان را فقط بر جامعه تحمیل می کند.

نیروی انسانی به عنوان یکی از مهم ترین عوامل برای رشد اقتصادی است که کشورهای در حال توسعه ای مانند ایران باید به دنبال افزایش جمعیت خود به منظور تقویت قدرت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشد.

 

http://www.shafaf.ir/files/fa/news/1392/8/17/87548_585.jpg

 سیاست های غلط دولت نهم و دهم و فرار مغزها    اکنون کشورهای صنعتی تاکید زیادی بر کنترل جمعیت دارند و نیروی های متخصص و توانمند خود را از طریق جذب مهاجرت تامین می کنند اما ایران به دلیل داشتن جاذبه های کمتر، در جذب مهاجر موفق نبوده است، از سوی دیگر به دلیل سیاست های غلط دولت نهم و دهم شاهد فرار مغزها و مهاجرت بسیاری از جوانان ایرانی به کشورهای صنعتی بودیم.

 هفت خان رستم برای وام ازدواج  با توجه به اینکه شرایط اقتصادی و تورم ایران به گونه ای است که فکر و جرات ازدواج را از جوانان گرفته است، به هر حال اگر مسئولان خواهان افزایش جمعیت کشور هستند باید هفت خان رستم وام ازدواج را بر دارند و زمینه و شرایط ازدواج جوانان را فراهم کنند.

 مردم شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را از ذهنشان بیرون کنند   عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با شفاف با تاکید بر اینکه مردم باید شعار «فرزند کمتر زندگی بهتر» را از ذهنشان بیرون کنند، گفت: البته تحقق این امر با کارهای فرهنگی امکان پذیر است، همین که مردم متوجه شوند که 30 سال دیگر جمعیت کشور پیر خواهد شد و دیگر نمی توانیم صاحب علم و اندیشه باشیم، نشان دهنده موفقیت در کار فرهنگی است.

 حجت الاسلام سیدمرتضی حسینی با بیان اینکه برای جلوگیری از پیری جمعیت باید به تمام ابعاد آن توجه ویژه داشت، تصریح کرد: اولین موردی که باید مورد توجه قرار گیرد مسئله فرهنگی است، باید انگیزه های لازم برای ازدواج جوانان در جامعه فراهم کنیم.

 کار فرهنگی مهم تر از اقتصاد است   نماینده مردم قزوین، آلبرز و آبیک در مجلس ادامه داد: اساس کار فرهنگی بسیار مهم تر از مسائل اقتصادی جامعه است بنابراین توجه ها باید به سوی کارهای فرهنگی باشد تا بتوانیم شهروندان را از معضلات پیری جمعیت آگاه کنیم.

 وی با بیان اینکه قانع کردن نخبگان جامعه به اینکه پیری جمعیت چه بلاهایی بر سر ایران می آورد نیازمند کارهای علمی و قانع کننده است، اضافه کرد: نخبگان و تحصیل کرده های جامعه که خیلی به غرب توجه دارند و آن را الگوی پیشرفت علمی قرار می دهند باید بدانند امروز کشورهای اروپایی و غربی سیاست های تشویقی بسیار خوبی برای بچه دار شدن شهروندان خود بکار گرفته است.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اکنون جمعیت کشورهای صنعتی در حال کاهش است و پیری جمعیت در این کشورها هویدا است بنابراین دولتمردان این کشورها مجبور به جذب مهاجر هستند، مهاجری که فرهنگ و عقاید مختلفی دارد.

 حجت الاسلام حسینی گفت: پیری جمعیت معضلات عظیم را برای ممکلت به همراه دارد وقتی در خانه بچه نیست، والدین مجبور هستند تنهایی و افسردگی را تحمل کنند، بلایی که اکنون در کشورهای خارجی است و شهروندانشان با سگ و گربه زندگی می کنند.

 وی ادامه داد: برای موفق بودن در عرصه فرهنگی باید وزارت فرهنگ و ارشاد، روحانیت، آموزش و پرورش و صدا و سیما پای کار بیایند و در این زمینه باید کارهای عظیم فرهنگی صورت گیرد.


بی تدبیری و تشدید تحریم ها  نماینده مردم قزوین، آلبرز و آبیک در مجلس تصریح کرد: تحریم ها مشکلات را برای ممکلت ما ایجاد کرده است که اگر بی تدبیری اتفاق نمی افتاد شاید این تحریم ها اینگونه تاثیرگذار نبودند.

وی افزود: در مجلس طرحی برای ازدواج آسان جوانان ایرانی در حال تدوین است که یکسری مشکلات و موانع پیش رو جوانان را برطرف کنیم، این امر تا کنون صدرصد کامل نیست اما توانستیم تا حدودی موانع را برطرف کنیم و برای سربازان و دانشجویان  سیاست های تشویقی و غیرتشویقی در نظر گرفته ایم که بخشی از مشکلات آنها را برای ازدواج بطرف می کند و تحرکات ویژه ای را برای ازدواج ایجاد می کند.

طبق گفته دکتر گلمکانی مدیرکل دفتر سلامت شهرداری تهران اکنون بیش از 10 درصد تهرانی ها سالمند هستند اما تا چند سال دیگر این درصد در استان های مختلف ایران از جمله پاتیخت افزایش پیدا خواهد بنابراین مسئولان استانی و کشوری برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی با برنامه ریزی صحیح و مدون سریعتر دست بکار شوند.

 http://www.shafaf.ir/fa/news/218947/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%B5%DB%8C%D8%A8%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AF


 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.